Det var ett tag sen

image102

Det var länge sen nu. Värmen uppmanade till klänningar, stillheten till eftertänksamhet och kontemplation.
Över bron, längs med vattnet, förbi den kala marken. Genom snår, nerför branta backar och uppför slingriga stigar. Så till sist uppenbarar sig gläntan. Bara fåglarnas kvitter hörs, i övrigt är det bedövande tyst. Solen som värmer benen, en sval vind susar i lövskogen och för ett ögonblick blir det kyligt. Sjalen viras runt halsen och så har jag förhandlat mig till ytterligare en tid i absolut stillhet.
Efter vinter kommer vår. Och sommar. Det är min räddning.

---

Sinnesstämning: Anthony and The Johnsons, "If It Be Your Will"


Kommentarer
Postat av: agnes

Åh! Jag älskar nunnedalen! Kan vi int åka dit i sommar! du, jag och ett paket Ritz. mmmmmmm

2007-12-06 @ 17:04:23
Postat av: emily

åh min vän, jag tycker det låter som en alldeles utmärkt idé. men du. glöm inte kaffet!! ;-)

2007-12-06 @ 18:29:03
URL: http://durochmoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0