Halvvägs bort

Börjar inte förrän vid lunchtid idag, vilket ändå får ses som en oerhörd lyx och jag har bestämt mig för att utnyttja dagen väl.
Jag gör det jag alltid gjort när jag behöver distansera mig - jag springer. Fortare, fortare. Ja, det funkar faktiskt. Springa ifrån allt. Och när jag, precis i slutet är i närheten av utmattning, vill jag få ytterligare en kick. Höjer volymen på musiken. Lite till. Liiite till. Eller så kan man ju snubbla, à la Bridget Jones dagbok. Pinsamheten blir då så stor att man skulle kunna springa till Sydafrika. Trots det, avråder jag med största bestämdhet. Det är ju så lätt att vricka fotlederna...


Ikväll ska jag på julbord och äta kilovis med mat. Ni behöver alltså inte oroa er för att det skulle finnas någon baktanke med mitt motionerande. Någonsin.

---

Sinnesstämning: Red House Painters, "Have You Forgotten"


Kommentarer
Postat av: Jossan

Gud vad gott med julbord! Revben...mmmmm =)Ät några för mig också, för den enda matlagningen jag orkade göra idag var att bre ett par mackor. =) Ha det bra kompis!!! KRAM

2007-12-04 @ 23:14:17
Postat av: emily

Mackor är underskattat, även om jag föredrar julbord. I alla fall de första, varje år. :-)

2007-12-04 @ 23:38:40
URL: http://durochmoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0