Det kanske borde varslas lite på SvD?

Jag borde ha packat igår, jag köpte till och med en godispåse för att bättre kunan förgylla packningstiden men...ja, påsen med godis är slut, den nya boken är utläst, men väskan är inte packad. Ett par lediga dagar, ska tillbringas i Göteborg, men först är det frukost och jag sätter nästan teet i halsen, när jag läser Per Gudmundsons recension av Mammut.
Gudmundson tycker att filmen levererat alla tankar, jag tyckte att det fanns så mycket kvar att fundera över, när sluttexterna börjar rulla. Vidare tycker han även att sensmoralen i filmen är: "yrkesarbetande kvinnor leder till otrogna män och döda barn såväl i hemmet som på arbetsplatsen."
Om så är fallet, borde kanske folkpartiet be om ännu mer pengar till skolan, nu när fördelningen mellan kvinnor/män på högskolor och universitet är 60/40. Herregud, vad skulle då hända om tio år? Fort upp på ledarsidan!

Jag sitter och gapar. Inte är det väl första april idag?

Cat Power, Empty Shell


Kommentarer
Postat av: ia

men är det verkligen han som tycker det (personlig åsikt)? jag uppfattade det mer som att han asnåg att lukas moodysons har skildrat hur en alternativ verklighet hur det är när kvinnor jobbar. jag menar, den utveckligen har ju gått så relativt fort jämfört med hur länge kvinnor har tagit hand om familjen. så om män inte är lika snabba att byta plats och ta hand om familjen så blir det problem i form av nannys etc... dessutom, hur ofta lyckas en kirurg rädda alla? det är klart att hon måste mista ett barn i filmen, i hennes jobb, för att inse att hon mister sitt eget barn utanför jobbet. för makens del så ser han hennes jobb och situation endast som en legitim ursäkt för att falla för frestelsen. jag vill jättegärna se filmen, den verkar inte komma hit, men det här är vad jag har fått för intryck av den hittills. jag tyckte i och för sig att lilja 4-ever var stark, men inte fantastisk. så man får väl se.

2009-02-06 @ 10:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0