Veckoslut

Nyss hemkommen från kontinenten och jag tror bestämt att Köpenhamn bjöd på en av sina sista sommardagar. Ljuvligt att kunna stå och vänta på tåget i klänning, strumpbyxor och högklackat och inte frysa i mitten av september. Väl tillbaka i Lund kastades jag dock tillbaka i det rätta septembervädret och jag trampade snabbt hem.

Nu sitter jag har och njuter av att bara vara, i fåtöljen på min balkong. Visst hade det varit glassigt om jag skrivit att jag hade ett glas rött bredvid mig men herregud, det är måndag imorgon och en kopp te värmer ändå mer.
Jag fann skivan jag skulle fundera till, idag när jag hade min skivinventering och den spelas på låg volym i bakgrunden till mina funderingar. Snart blir det ännu kyligare men jag vägrar flytta mig inåt, måhända hämtar jag kanske ytterligare en filt. Det är tyst här ute nu bara ett par bilar hörs köra förbi, men söndagslugnet har lagt sig och snart ska väl även jag. Bara en liten stund till..

Kate Bush, This Woman's Work


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0