Två steg fram och ett tillbaka

Jag vet inte om det var det gråa vädret, de tunga molnen, tröttheten eller bara det faktum att jag plockade upp min gamla mobil, som tillfällig ersättningsmobil och fann alla gamla, vackra meddelanden, som gjorde att mitt mod plötsligt föll.

Kanske blev minnet plötsligt starkare av när min vän satt bredvid mig och allvarligt förklarade att "det där kommer aldrig fungera". Kanske sved det lite extra.

Ja, för de var gamla, meddelandena. Jag hade glömt hur det kändes, givetvis hade jag gjort det, annars hade jag inte gått i samma fälla. Jag hade glömt logiken och när hon sa "Big no no", valde jag att byta samtalsämne.


Det blev precis som hon sa. Kanske var det just det.

Kristoffer Åström, Maria Taylor och Wolke, Time after time


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0