En bra dag

Det var tolv grader på morgonen när morgonpromenaderna startade, idag var det fyra. Varje cell vaknar till liv, ansiktet skrynklas ihop, vad är det om egentligen? som att värja sig för kylan, en uppvärmning kanske.
Så tittar solen fram, mörkret försvinner, bussen försvinner med nya passagerare mot skola och jobb, en ny dag och jag är där som från start.
Slutligen är rundan över, kroppen värms upp av nybryggt kaffe, det är tyst i lägenheten och jag väljer varsamt bland mina skivor, de första låtarna sätter ribban för resten av dagen. Och med det denna kan det knappast bli bättre- Blood Panic sparkar igång dagen och så gör jag. Det kommer bli en bra dag.

Moneybrother, Reconsider Me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0