Dejligt

Sådär, ja. Nu var det full rulle igen. Skönt med rutin. Hoppsan- sa jag det högt? Och innebar det i så fall att min kvot av vuxenpoäng ökade? Gosh.

Köpenhamn är fortfarande ljuvligt och festen i lördags var minst sagt dejlig. Tänk att man kan bo mitt i centrum, men bara stiga innanför portarna, till en tyst, lummig trädgård, ett stort hemligt rum mitt i smeten för att komma undan ett slag. Lite av en dröm. Sen att värdparet dessutom bor i en stor vindsvåning, ja, det gör det hela ännu mer...fantastiskt.
Visst var det lite svårt att höra vad de bubblade om med något som lät som gröt i munnen och en massa öl i strupen, men jag tyckte nog att det fungerade. När det inte gjorde det, nickade jag mest och log och jag tror jag kom undan. 
Natten var fortfarande ljum när mina höga klackar slog mot perrongens stengolv, på väg hem. Det var så sommaren kändes, tänkte jag och gladdes innerligt åt en av årets mest ljuvliga dagar. 

Jack Johnson, Cookie Jar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0