Regnig söndag

Se där, ja. Det blev söndag även denna vecka.
En söndag där regnet öst ner och jag förbannat dåliga regnkläder och nödvändiga turer utomhus. Det är precis som liknelsen med hår; på huvudet är det eftertraktat (jag skulle inte alltid vilja säga att det nödvändigtvis är snyggare, men, ja, eftertraktat är det), i maten är det fel fel fel.
En grå dag med regn som står som spön i backen är mysig om man får stanna inne, läsa en bra bok eller se en lång film, horribel om man tvingas spolas möta regnet i tid och otid.

Klockan ställdes i god tid, mycket väl medveten om att vi gick över till vintertid idag, men det är väl klart att det blev knas med det och min mobil ringde två timmar innan utsatt och inställd tid. Håhå, jaja. Men nog förstod jag att det var lite väl mörkt för min inställda tid, så det var bara att rulla över till andra sidan och somna om. Det tog inte särskilt lång tid.
Nåväl. Väl uppe och med gröt i magen, cyklade vi första vändan till Hallands nations café för att iordningställane av dagens brunch. Och indeed, vilken fest- pajer, nybakta bullar med pålägg, kokta ägg, rulltårta, några andra kakor, kaffe, te och ja...det var helt enkelt inte mycket som saknades.

Därefter hem, byta om, cykla iväg igen, träna träna träna, trampa hemåt, förbi willys och väl hemma var jag sådär löjligt, skrattretande genomblöt. Då bestämde jag mig för att inte lämna lägenheten på hela dagen och det har jag heller inte gjort. Ett lätt sätt att bocka av sådant man bestämt sig för, minsann.

Och nu har jag syster yster här i några dagar. Lycka i ett 1.75-lång fodral.

Navid Modiri och Gudarna, Paus där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0