Note to self

Ta alltid, alltid tåget från malmö till lund. Speciellt om tidsbrist finnes. Annars kan det lätt bli så att man hoppar på fel buss i all hast och innan man fått reda på alla ting, pratat färdigt i telefonen och tagit upp musiken, är man i arlöv och då är det försent. En tur på skånska slätten och en rejäl försening väntar då, vill jag lova.

Bussen jag i all hast hamnat på, hade dessutom sin sista hållplats en bit söder om min slutdestination och trumpet fick jag stå och trampa upp värmen i fötterna, i väntan på anslutande buss. När sedan även denna buss tog ett längre uppehåll för förarbyte, ringde jag Sofia. Jag kan villigt erkänna att min första reaktion på hela denna karusellen inte var gapskratt, men det var å andra sidan hennes och sådant smittar ju.

Nu till kalmar. Tåget väntar.




Lior, Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0