Tiden går fort även när allt inte är jättekul

Tiden går fort när man har roligt, sägs det ju, men tiden går fort även om man pluggar mikrobiologi, vill jag lova. En ny tentaperiod är över och plötsligt är man tillbaka på ruta ett, en ny kurs, noll förkunskaper och x veckor kvar till tenta. Jo, jag tackar ja.

Malmö har gästats en hel del den senaste tiden och jag måste säga att där finns alla sorters männsikor.
Jag, S och S stod i bankomatkön när en man i 40-års åldern kom fram och sa "Ursäkta?", bakom ryggen och jag vände mig om och svarade:
- Ja?
- Jo, jag undrar bara om jag får ta dig i rumpan?
Två sekunders tystnad, sen ett svar som hördes till Lund: NEJ DET FÅR DU VEEERKLIGEN INTE!
...och så tackade mannen för sig, gick och kvar stod tre kvinnor med svarta ögon. Alla sorters människor, var det.

Snart blir det Kalmar igen. Där vet man i alla fall vad man har att vänta. Plus en massa guld, såklart. Jättebäst.

Kent, Avtryck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0