Läckraste outfiten i stan

Det finns flera anledningar till att det inte har bloggats så mycket på senaste och jag kan väl nämna ett par.

1. Syster 2 var ju här och gud så mysigt vi hade det. När hon föddes var jag och hennes andra syster lite lätt missnöjda med att vi inte fått en bror (det låter hon oss aldrig glömma), men jag får nog säga att jag är mer än nöjd idag.
Av förklarliga skäl, ses vi inte så ofta nu för tiden, därför vill vi intensivt umgås när vi väl ses. Och det gjorde vi.

2. Min dator är allvarligt sjuk. Tangentbordet har fått sig en knäpp och växlar mellan att skriva m till 8 till % till *, för samma tangent. Och visserligen är detta den enda symtomet men jag lovar att om jag ska fortsätta försöka skriva på ett sådant tangentbord, kommer jag drabbas av psykbryt om min dator kommer drabbas av flera allvarliga dysfunktioner. Alltså har jag för en stund fått avstå.

Men. Nu bloggar jag. På lånad dator som förstår att när jag trycker på m-tangenten vill jag skriva m. Jag begär inte mer än så.

Jag tror jag bloggat om "ljuvligt höstväder", "frisk luft" och "vackra höstfärger" men dessa uttryck känns lika långt borta som att jag plötsligt skulle börja se på idol efter alla år. i don't think so. Men man kan inte värja sig, så är det ju, varken från ett ilsket regnoväder eller idol, så det är bara att bita ihop, snart är det ju faktiskt över - ja i alla fall idol, vi går ju trots allt in i november idag så det blir väl regnställ ett tag till, kan jag tänka mig.
Just regnställ har jag nog aldrig tidigare använt så mycket som efter dess att jag flyttade till lund. Som liten var det en källa till konflikter, vid regniga dagar, i tidiga tonåren lämnde man inte fritidsgården förrän det var alldeles nödvändigt (fritidsgården fungerade alltså även som ett skydd mot regnet), i övre tonåren var blöta jeansjackor tio gånger bättre än en grön vattenavstötande jacka.
Där är jag alltså inte idag. Jag avskyr när mina strumpor blir blöta, har hellre regnbyxor än fuktiga jeans slimmade längs låren och tar alltid på mig regnjackan om det ser ut att börja regna under morgonpromenaden.
Hoppsan. En hel drös med vuxenpoäng.

Gud så mycket dravel det blev på liten yta.
Lördag och en festmåltid ska strax tillagas, måste bara en sväng till Willys först. I grönt regnställ, givetvis. Oerhört läckert.

David & the Citizens, Soar Feet & Blisters

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0