Tre små, svåra ord

Min vän har under en längre tid träffat en snubbe som hon trivs med. Som hon kan skratta med, prata med och sova tillsammans med. "Hur länge har ni dejtat nu?", frågar jag och hon svarar snabbt "Vi dejtar inte!" Jag rynkar spontant mina ögonbryn, nu får hon faktiskt förklara sig. Jo visst, de jobbade ju ihop, de såg på en och en annan film ihop, hans kompisar visste vem hon var och vice versa. De sov ihop och de hade varandras hemnycklar. Men de dejtade inte.
Det är det gamla krossade hjärtat som spökar, tänker jag. Tre jävla ord och ett svek. Som trots att det gått så lång tid, ligger där någonstans i bakhuvudet.
Så jag mumlar något om att de visst dejtar, att det är lite lustigt och lite pubertalt det de håller på med och hon skrattar till och säger att "Jaja, vi ska ses ikväll i alla fall. Kanske ska fråga då."
"In vino veritas", säger jag och hoppas att hon får höra de där tre små, svåra jäkla orden.

---

Billy the Vision & the Dancers, No One Knows You


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0