Nyårsrapportering

Länge såg det ut att bli en mycket lugn nyårsafton, men några timmar innan det nya året, satte jag mig trots allt i en taxi och slöt upp med resten av de tävlingsinriktade vännerna. Nu skulle vi spela sällskapsspel.
Jag hamnade i samma lag som Jonas, vilket var en bra konstellation, även om man får ha överseende med att han tar åt sig äran när det går bra och skyller ifrån sig när vi möter motgångar. 
När grabbarna grus började slappna av lite, lät de mig till och med få ansvar över den oh so almighty kontrollen till x-boxen för att kontrollera spelet. Det skulle de aldrig gjort. Tv-spelsanalfabet. Men det går ju alltid att starta om, inte sant? 

Så kom då tolvslaget och alla skulle ut och titta på de traditionsenliga fyrverkerierna, vilket säkert är trevligt om man har termoställ och mössa. Nyårsklänningar och pumps har väl kanske aldrig varit riktiga vinterkläder.
Tur att S hade skumpa och värma sig med.

Summa summarum, ett lyckat spektakel. 

---

Robyn, "Oh Baby"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0