Korridorsliv

Låt mig lägga till ett par rader, angående fenomenet korridorsboende.

Musik, till exempel. I alla rum är det tyst efter klockan elva. I alla rum förutom rummet över mig, alltså. Där bor en kille som verkar ha en stor kärlek till techno. Gärna halv ett på natten. Inatt tror jag han kombinerade det intresset med att dricka öl. Mycket öl.

Eftersom snubbens kärlek till denna märkliga musikgenre varit konstant under de dagar jag varit här, har jag nu funderat på olika aktioner för att förhindra fortsatt tortyr. En tanke stannar kvar. Ta sig in och repa alla skivor. Reeeeeeeepa. Eller är det redan gjort? Är det kanske därför det låter ta-ta-ta-ta-ta-ta, hela tiden?

---

The Hives, Tick Tick Boom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0