en utflykt med syster yster

Så satte jag och syster yster oss i bilen, mot något vi hade bestämt oss för att kalla en utflykt, kanske till och med ett liitet äventyr?
Jag hade skivan hon suktat efter, men efter att ha lyssnat på låtarna x antal gånger på repeat, tyckte jag att det räckte. Hon kunde hålla med - om än, som vanligt, något motvilligt - och bytte till den andra skivan som var godkänd (resten av mina förslag underkändes, som vanligt).
Hög på socker och choklad var hon också, syster yster. Allting gick i turbofart och efter nästan fem timmar tillsammans i bil, var jag utmattad. Och det har jag alltså inte bara vindrutetorkarnas konstanta rörelse, att skylla på.

Wunderbart, var det ordet jag letade efter..?

---

Anna Järvinen, "Kan du gå"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0