Komplicerad adress

För fjärde gången ringer jag till adressändring och nu börjar jag till och med lära mig knappvalen utantill.
"Välkommen till adressändring. Gäller det en redan gjord beställning, tryck.....1...1...1"

Det är lite märkligt. Jag har en adress som inte fungerar. Förra gången jag ringde, var ett mycket märkligt samtal:
Jag: "Och så bor jag inte på 4T"
Han: "Nähä... Inte? Säkert? Det står så i våra papper"
Jag: "---"

Fjärde samtalet idag, alltså. Och hur gick det? Jag kommer få ett inbetalningskort hemskickat med fel adress, då det inte går att ändra till min ytterst komplicerade adress, i datorn. På inbetalningskortet ska jag kryssa över den felaktiga adressen, skriva min rätta bredvid och skicka in pappret. Sen skrivs den in manuellt.

Jag: "Men manuellt? Kan inte DU skriva in den nu?"
Han: "Eh... Näe... Det kommer ett inbetalningskort"

Givetvis.

---

The Guild, The Curse
 

Kommentarer
Postat av: Olivia

det var ingen som kommenterade denna så då tänkte jag att jag kunde göra det för det är tråkigt annars om det står tomt och du kommenterar ju på min resdagbok sida ju.......... jag kommer trots allt att resa till Nya Zeeland istället för Lund.. du får vänta till i maj eller så. jag åt en semla igår och ska nog äta en idag. så måste jag ut och handla, och det regnar. IGEN!! så kollar jag på vädret i Wellington. Det har varit typ 25 grader och sol hittills varenda dag. Vi kommer dit på söndag tror jag, och då är det *trumvirvel* REGN!!!!! kan man bli lyckligare. Jag kanske hoppar av planet mellan Sthlm och Frankfurt iaf... Eller så drar jag direkt till Hawaii. =) Kommer på typ tuuuusen nya saker jag ska fixa hela tiden. suck. men nu fungerar det med min lilla söta hårddisk iaf. tur det, jag började tröttna!! har laddat ner några pang prego i podradio till min itunes =D. du får nog hjälpa mig med telefonkort när jag kommer till NZ, hör av mig då. visst var förslagen bra!! du måste ta bild när du är klar sen, hon äger ju. så ska du bara gå omkring och vissla hela kvällen. Och ev ha en svart orm i fickan. =) fast du måste kolla att ingen är ormfobiker bara, det kan sluat olyckligt... nu är väl ändå detta ett långt meddelande! hejsvejs!

2008-02-06 @ 11:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0