Kravfylld väg till lättjan

Ett par timmar innan julsittningen, funderade jag över vilken julkaraktär som kunde tänka sig ha svart klänning, snygga strumpbyxor och svarta pumps, det var nämligen utklädning som gällde, men det har aldrig riktigt varit min grej. Det slutade med glitter på klänningen och så var det bra med det. C kallade mig julångest, men den känslan var det nog andra som fick stå för, när de vaknade idag- det är inte bara kanon med billig öl...

Flygbolaget och jag är inte riktigt överens om vad biljetterna till London skulle få kosta. De menar att fyra-femtusen är ett rimligt pris, jag tänkte mig nog mer att en fem hundra riksdaler skulle passa en fattig student. Kanske blir nyårsplanerna trots allt inte bestämde förrän dagarna innan.

Sista rycket nu, men det känns knappt som jag sysslat med annat än tentaplugg den här terminen. Och ja, det  är klart. För att vi inte ska bli alldeles förslappade över jul och nyår har vi tenta kort inpå det nya året. Så egentligen är det inte ett slutligt sista ryck, endast en slutspurt fram till en kravfri helg.

Billie the Vision and the Dancers, Stay Awake

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0