sjuk, sjukare, SJUKAST

När min syster blir sjuk, blir hon (enligt hennes egen åsikt) nästan dödligt sjuk. En förkylning är inte "bara" en förkylning, utan en förbannelse utan dess like.
Det går nu för tiden att utläsa viss ironi, när vi skämtsamt ber henne hålla ut ett tag till och även om det kanske inte alltid uppskattas ("hallå, ni tar inte mig på allvar - jag är faktiskt jättesjuk") kan hon idag stundtals bjuda på sig själv, som när hon ringer upp och presenterar sig som någon från Fonus. Detta utlöste en enorm kreativitet och så småningom var syster yster med på noterna, så när jag för fjärde gången under gårdagen slog numret till radhuset vid vattnet, systern svarade och jag sa "hej, jag är döden", svarade hon duktigt "Har du kommit för att hämta mig?"
Mycket lustigt.

---

Sinnesstämning: Magnus Carlsson, "Avskedskonsert"

Kommentarer
Postat av: johanna

sjuk, sjukare, olivia
och jag är bättre på det sjunde inseglet än hon

2007-09-14 @ 23:33:37
Postat av: empa

det var ju det jag menade. att hon konstant använder sig av superlativen..

2007-09-17 @ 07:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0