Känn ingen sorg för mig, Göteborg

Så slutligen omfamnade då Göteborg mig i sin regniga famn. Vinden var bitande kall och det undgick inte någon att hösten var här, på riktigt.

Ett par kvicka steg till spårvagnen och lite "tjötande" senare mötte jag min vän som jag spenderat så mycket tid med, där på andra sidan jordklotet. Vi promenerade avenyn fram och tillbaka, fikade länge, inhandlade svensk glaskonst och ja, visst var det jätteroligt att ta igen tid och förfriska gamla minnen, men guldkanten på helgen sattes ändå när jag till sist fick den där skivan som jag tjatat om i en månad.
Specialbeställd från London. Det ni!

Känn ingen sorg för mig, Göteborg. Jag kommer tillbaka.

---

Sinnesstämning: Oasis, "Whatever"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0