Jaja, jag är blond...

Stressen är påtaglig, denna måndagsmorgon. Jag kan inte nog förklara hur bråttom jag har för att rentvå mitt namn. Låt mig förklara... I torsdags vann ett litet lag en liten cup. Roligt, tänkte jag, speciellt med tanke på den kaxiga djurgårdaren på jobbet. Fredagens outfit bestod av vitt linne och röd tröja - nu ska vi snacka fotboll, tänkte jag.
"Ah, jag förstår varför du har rött på dig idag", sa hon så fort hon klev innanför dörrarna.
"Haha!! Javisst! Min kusin och du, som är de förrvirrade själarna i någon stockholmsklack, kanske ska ta och tänka om? Det är aldrig försent". Efter det gick jag och småfnissade en aning för mig själv och undrade kanske en liten aning om vad som hände med den vanliga kontringen.
På bussen slog det mig. Åh nej. Det var ju idag man skulle ha på sig rött för att sympatisera med munkarna i Burma. Hon tror att jag är alldeles obildad. En nidbild av "dumma blondinen". Åh nej, nej, nej.
Planen för att rentvå mitt namn är idag enkel: Först och främst förklara att jag faktiskt vet vad som pågår i Burma, därefter samtala lite om det ekonomiska läget, för att till sist hålla käften.
Förresten är det idag den första oktober, Ragnar och Ragna har namnsdag och på torsdag är det kanelbullens dag. Jag har totalkoll - denna vecka kommer gå alldeles utmärkt.

---

Sinnesstämning: Ellis Paul, "Sweet Mistakes"


Kommentarer
Postat av: your syster who wants moneybrother och ett clean room but who is väldigt gosig ändå

HAHA emily, smiidigt smidigt.
puss på den

2007-10-01 @ 20:33:23
Postat av: Fiona

Haha, man kan inte låta bli att dra ut på smilbanden :D Härligt!

2007-10-04 @ 20:35:31
URL: http://livetenligtfiona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0