Fort, fort, fort

Dagarna passerar fortare och fortare förbi, jag hinner inte mer än jobba, äta och sova. Kanske träffa en och en annan vän men det är också allt. Ni vet när man står på en stor perrong och allt går så snabbt att man bara skärmar av sig. Kanske läser en bok eller lyssnar på musik. Så inne i någon väg ut att man plötsligt tittar upp för att se om man missat tåget. Kanske har jag det? Missat tåget?

Jag förstår, om än delvis motvilligt att den femtonde närmar sig och jag tvingas snart ta det definitiva beslutet. Vad ska det bli av mig...? Vart ska jag ta vägen? För jag ska väl ta vägen? Eller?

Äh, nu ska jag jobba. Sen äta. Och sova. 

---

Sinnesstämning: Christian Kjellvander, "Two Souls"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0