Biovett

Ikväll ska jag på bio med syster 1. Det är lite som att flyttas sexton år tillbaka i tiden, när vi ska se film tillsammans.
"Har du ätit? Kissat? Rivit av kanten på godispåsen, så att det inte prasslar så mycket?", är standardfraser. Inte vill hon skämmas för sin syster. Och biovett - ja, det borde väl varenda människa ha?
Därför kommer min planerade sida väl till pass. Jodå, jag lägger ner en frukt eller två i väska på väg till jobbet. En shake och ett äpple och vi slipper en kurrande mage. Att jag river av kanten på påsen går numera per automatik. Allt för att vi ska kunna koncentera oss på det viktigaste. Det som symboliserar systrarna Palm:
Skratta på fel ställe.

Yepp, that's us.

---

Sinnesstämning: Dar Williams, "The End of the Summer"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0