Någonting saknas

Det är inte utan att känslan av att något fattas, infinner sig.
Semestern är slut, helgen är slut, pengarna är få och imorgon är det heldag på jobbet igen.

Marocko var som vanligt vackert och spännande, men eftersom jag inte längre ser mig själv som en typisk turist när jag är där, vill jag också äta allt gott som jag längtat efter, så min mage är i alla fall tacksam över att vara på hemmaplan igen. Tillsammans med nyponsoppa, pasta och gröt.

På väg hem, iakttar jag mannen i passkontrollen. För honom är det en vanlig dag på jobbet. Turister kommer och turister går.
För mig är det ett litet farväl som jag gjort förr, kommer göra igen, men som för den delen inte blir lättare.
Han använder sig av de få ord på engelska han kan. Likgiltigt önskar han gruppen av människor trevlig resa och välkomna åter.
Jag tackar på arabiska och han vänder sig om. Om Gud vill, svarar han. Inchalla.

---

Sinnesstämning: Veronica Maggio, "Nöjd"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0