Varning för bred last

Ett nytt soffbord, samt diverse annat småplock från Ikea, inhandlades under dagen och det gick faktiskt att cykla hem med, utan större problem. En man som mötte oss, skrattade till lite när han såg hur jag och syster 1 balanserade våra kassar och utstickande bordsskiva, men ändå. Välbehållna och hemma.

Varför blir det förresten ofta så? Ska bara till Ikea, en snabb sväng, bara ett ärende, kanske bara titta och nästan uteslutande kommer man ut med en hel del till - det var ju så billigt!? (Om man bara åker till Ikea för att bara titta, få idéer och så vidare, slutar det nästan alltid med att värmeljus eller servetter följer med ut, genom kassan. Jag har hur många servetter som helst. Suck.)

Syster 1 är ute och rumlar. Om hon väcker mig, när hon stapplar in inatt, får hon sova på golvet. På det ännu inte ihopsatta bordet. Sååå trött är jag.

image32
Varning för bred last. Ja, bordsskivan alltså.


Godnatt.

---

Sinnesstämning: Sofia Karlsson, "Jag står här på ett torg"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0