Midnattstimme

Klockan börjar närma sig midnatt och det är dags för en gnutta filosofi.
Det är så här dags, när det är tyst och stilla i trapphuset, som det passar bra med en stor kopp the, bra musik och texter av tänkare. 
Jag kom till sist på ordet jag letade efter. Och meningarna som blev. Jag skrev ner det, hastigt och slarvigt. Knycklade nog också snabbt ihop det, jag minns inte så noga.

Jag öppnar bokens pärmar. Bladen är tummade på, pärmarna mjukare. Orden är lästa, om och om igen, men det är som om varje stavelse får ny mening för nya misstag som görs, nya glädjeämnen man möts av och nya sorger man tampas med.

Mitt the smakar dock precis som vanligt. Vissa saker förändras aldrig.

---

Sinnesstämning: Suede, "Wonderful Sometimes"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0