"Men jag betalar faktiskt skatt!"

Söndagsmorgon och ett ljuvligt väder väntar. En tur till öland står på programmet. I trevligt sällskap, ska det tittas på konst och grillas gott.

I Expressen idag, diskuteras det om vi svenskar är mesiga och gnäller för lite. Oh, snälla. Det finns väl inget som är så destruktivt som gnäll. Gnäll utan handling för att förbättra situationen, leder ingen vart och sprider dessutom, för det mesta, en dålig stämning runt ikring. Och jag tycker inte alls att svenskarna gnäller för lite. Snarare tvärtom. Det är vädret, väntetiderna, skolan och så vidare. Skulle man dessutom försöka sig på att bemöta kritik, som till exempel långa väntetider inom vården, med svar om personalbrist och att alla gör sitt bästa, neddragningarna till trots, möts man av det klassiska:
"Men jag betalar faktiskt skatt!"

Inte någonstans i min synonymordbok finner jag att problemfri existens, alternativt obefintliga vårdköer, skulle vara synonymt med att betala skatt, men vad vet jag?

---

Sinnesstämning: Justin Rutledge, "Come Summertime"

Kommentarer
Postat av: browneyed

Gå in på min blogg och kommentera min novell? =)

2007-05-20 @ 11:25:27
URL: http://browneyed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0