Det krävdes lite muskler

Det ringde. C från jobbet berättade att kassaskåpet inte gick att låsa, att en låssmed skulle komma om en timme  och att hon hade tråkigt.
Packade några kexchoklad, lite tidningar, alldeles för mycket musik, en film (! -jag vet) och begav mig till butiken för att hålla henne sällskap. Väl framme provade jag några gånger - och ja - kasaskåpet gick igen. "Det var väl lite muskler som krävdes", skrattade jag. Jag fick en lite för tydlig hostning och något muttrande, till svar. 
Det blev plötsligt läge att fira lite, istället för att sitta inlåst i butiken och vi begav oss till Krögers för att småäta lite. Någonstans hördes hejarrop från supportrar till något utav lagen i Champions League-finalen, solen sjönk sakta allt medan infravärmen värmde behagligt.

Det blev en kväll med värme. På flera sätt.

---

Sinnesstämning: Nina Simone, "Don't let me be misunderstood"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0