Babel och kylskåpspoesi

Och jag som trodde att sommaren var här. När jag cykar hemåt ikväll, talar vinden om att detta var ännu en påminnelse om att det faktiskt är ett tag tills de ljumma sommarkvällarna når staden.

Det blev en kväll med Babel, filmen med bland andra Brad Pitt och Cate Blanchett och som syftar på Babels torn i Bibeln. Om missförstånd, övermod och varför, varför, pratar vi inte med varandra?
Kontrasterna blir skarpa, när filmen stängs av och vi möts av det, ack så ytliga, American Idol.

På besök i vännens nya lägenhet, fanns kylskåpspoesi. Jag underhöll mig länge.

image30
Jag är din privata fjantiga melankoli
charmig deppig och sjungande
men jag vill ut
stanna vackra du!
Gud - kom och ta ett skumbad!?

Fantasin för kylskåpspoesi är begränsad. Speciellt en sen tisdagskväll.

---

Sinnesstämning: Björk, "It's oh so quiet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0