Konsten att kunna finna kostcirkeln i Gott & Blandat

Pratade med J igår. Hon har övergett östkusten, för västkustens saltvatten och storstadsliv. Men igår hade vi femton grader och de hade minsann bara tio. Ha! (Kooooom hem!)  

Och dessutom: Termodynamik och ubåtar? Här finns Ernesto, gänghäng och snart en ny arena, det är väl allt som behövs!? (åter igen: Kom hem, då!)

 

Ena systern hade hemkunskapsredovisning idag om vilka näringsämnen som finns i vilka matvaror. Min andra syster yster och jag är kalasduktiga på att kunna härröra allt gott till kostcirkeln. Exempel:

Chips: Innehåller potatis, därmed stärkelse, vilket är mycket viktigt och kontentan blir alltså att chips är nyttigt!

Pizza: Kan om man vill, innehålla i stort sätt hela kostcirkel (don't even get me started..)

Gott & Blandat: Titeln syftar väl på alla näringsämnen? Eller?

Ni ser!
 Fick för mig att syster 1 aldrig använde sig av våra kunskaper i redovisningen.. Förstår inte det..


---


Sinnesstämning: Lisa Ekdahl, "I tveksamhetens tid"

Kommentarer
Postat av: johannapannakaffekanna

TACK EMILY. jag fick MVG++ :D

2007-03-15 @ 20:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0