Klockan är tidigt

Är klar med morgonbestyren, för snart kommer rörmockaren. Han ska ta bort diskhon, så att de andra bestyren, så som tapetsering osv. kan påbörjas. Så snart får vi diska uppe. Känns lite som att campa, ska jag säga er. Och jag som inte har några camping-gener!!!

Var på Kökspoolen och hämtade vår blandare och lite annat smått och gott, som anlänt. Försäljaren, A, säger:
- Jaha, nu är det minsann inte långt kvar till köket kommer.
Jag: -Hrm. Vi har ingen kyl, frys i källaren, inget matbord, inget tak, snart ingen diskho. Ursäkta mig men köket känns väldigt långt borta.

Jag vet. Tala är silver, tiga är guld. Men ändå.

---

Sinnesstämning: Jakob Hellman, "Bara vara vänner"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0