Underkänt i skoplock

Den ljumma sommarkvällen, spenderades inte alls på någon uteservering med gamla arbetskamrater, som planerat, då regnet hängde i luften, bestämde vi oss för att skjuta på planerna. Istället blev det först ett besök hos vännen i skobutiken, plocka iordning ett par pjucks, få underkänt, S plockade själv och jag väntade. Efter det, middag hos J, som berättade allt om hennes kärlek. Jag log och sa något om att jag inte kunde förstå att de bara träffats i drygt en månad, det kändes onekligen som en längre tid. Det är väl så, när det känns rätt, sa hon. Jag log och kunde bara hålla med.

Idag är knappast en ljuv sommardag, då regnet öser ner utanför. Svensk sommar, ja..

---

Sinnesstämning: David Moore, "Home to me"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0