Nyckelpanik

Jag är sen, sen, seeen till jobbet. Som vanligt har jag suttit för länge och läst DN, jag har lyssnat på musik och sms:at, över mitt tidsschema och nu stressar jag runt som en galning - jag hittar nämligen inte nycklarna!! Var är de?!? Vänder in och ut på alla jackfickor, kikar i jeansen jag hade igår, väskorna, överallt! De finns inte!
Paniken sätter in. Har jag tappat dem? Har jag blivit bestulen? Om jag går ut härifrån, kommer någon bryta sig in, ta allt jag äger och har? Hur mycket kan jag egentligen rädda, genom att ta med mig till jobbet?!
Aargh. Äh. Jag måste i allafall ta kontanter, så jag slipper leta om det, när jag ska handla min vanliga macka, på Kallskänken, innan jobbet.
Där ligger de. Mina små nycklar i tryggt förvar. Just det! Jag la ju de där så att jag skulle veta exakt vart jag hade de. Så var det...

Nu är det jobb, jobb, jobb.

---

Sinnesstämning: Lasse Lindh, "Kom K"


Kommentarer
Postat av: johanna

känner jag igen detta eller VAD?!
du sa typ alltid när du gick på gymnasiet:
ÅÅ JAG HITTAR INTE MIN MOBIL DU FÅR 20 SPÄNN OM DU HITTAR DEN!!!!!!!!!!
jag går in, kollar i hennes väska, och hoppsan där är den , kan jag få mina pengar nu ?
va nej , jag skojade ju bara. ha . ha . ha.

2007-06-06 @ 14:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0