Livets soundtrack

För varje sinnesstämning, varje epok i livet, finns ett soundtrack. Ett soundtrack som antingen beskriver sinnesstämningen och funderingarna eller bara låtar som uppträtt vid speciella tillfällen.
En sammanställning av dessa låtar får minnena att dröja sig kvar och upplevas på nytt. När vännen J, bad att få en kopia av låtarna från australienresan, började jag febrilt leta efter skivan. Jag minns att den inleddes med den speciella låten från nattklubben i gränden, från taxiresan, när vi påbörjat en ny och spännande del av resan, den innehöll låtarna vi somnade till (läs: jag somnade till) och låtar som vi spelat för tröst.
Men skivan är spårlöst borta och jag är förtvivlad.
Mitt soundrack of my Australian life....

---

Sinnesstämning: The Soundtrack of our lives, "Retro Man"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0