Kundtjänst, håhåjaja..

Min vän har flyttat ut på landet och stod inför ett problem. Bredbandet som skulle flyttas med till den nya adressen, fungerade inte och när hon efter tjugo minuter i telefonkö, ständigt ackompanjerad av Beethoven i .midi, äntligen når den hurtiga rösten i telefonen som käckt berättar att näe, hoppsan, det hade visst inte fungerat. Men om nio dagar, då ska det fungera.
Nio dagar senare, fungerar bredbandet fortfarande inte och den nya rösten i kundtjänst, berättar vänligt men bestämt att det natuuurligtvis var nio arbetsdagar det handlar om. Då ryter sambon till och berättar att det ska fungera och det NU! Och vips. Kort därefter tog de igen förlorad surftid.

Även för familjen vid havet, strulade bredbandstelefonin. Det var tal om ett temporärt telefonnummer, när den bestämda skånestämman förklarade att det inte skulle tolereras. Och då gick det visst att behålla telefonnumret.

Jag skulle kunna dra fler exempel om när en knytnäve i bordet och en bestämd, näst intill arg röst, åstdakommit mer än vad vi, som försiktigt undrar om de inte skulle vilja vara så vänliga att utfärda den åtgärden de lovat för två veckor sen, gör.
Varför är det så? Borde det inte vara tvärtom? Att man vill ge excellent service till de kunder som håller sig till en vänlig samtalston?
Suck.

---

Sinnesstämning: Vera, "Ett mot noll"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0