Fem olika viljor

Tiiidigt. En av de nätter, där den djupa sömnen uteblir, har passerat. Om ett par minuter, rullar bilen härifrån med sikte på huvudstaden.

Javisst- det ska bli jätteroligt. Det ska verkligen bli jättekul att träffa släkten igen, se min kusin springa ut, allt medan han sjunger om de lyckliga dagarna. Men. Fem stycken i en bil. Fem olika individer, med olika viljor i samma bil, tillsammans i lite drygt fyra timmar. Det är en aning nervpåfrestande, i tell you.
Pappa vill köra i ett svep, mamma vill ut och sträcka på benen en gång i halvtimmen. Syster 1 vill att syster 2 ska sitta i mitten, bak, men syster 2 är stor nu och hon har fått en egen stark vilja som inte är överens.

Och jag? Jag vill dricka mitt kaffe, kanske läsa en bok eller se på en film, men framför allt: sova.

---

Sinnesstämning: King of Convenience, "I'd rather dance with you"

Kommentarer
Postat av: johannabajsar

älska min familj. <3
HAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2007-06-11 @ 20:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0