Damn sommarjobbare...

På konditoriet är jag på jakt efter något gott, utan mjölprotein då min vän är mjölproteinallergiker. Jag expideras av en sommarjobbare, som ser ut att ha haft en hård kväll.

Jag: - Hej hej. Jag vill ha en kaka utan mjölkprotein och nötter, har du något sådant?
Sommarjobbaren: - Jaaa... Vi har ju denna. Den är laktosfri.
J: - Inte laktosfri. Mjölproteinfri.
S: - Mm. Den har ändå nötter i sig..
J: - ...?

I några långa minuter försökte vi komma fram till om det fanns någon kaka som kunde passa min vän. Eller rättare sagt, mina konstanta repliker var: "Och den här?"
Till sist gav jag upp och kom fram till att min vän tycker om kladdkaka. Det fick det bli.

För att bikinisäsongen inte fullständigt ska gå åt pipsvängen, åker jag nu till min syster jobb med en stor bit kaka. Så är vi två som låter våra bikinis krympa i tvätten. Det är rättvisa, det.

---

Sinnesstämning: Lars Winnerbäck, "När elden falnar (men fortfarande glöder)"


Kommentarer
Postat av: johanna

eftersom jag inte jobbar kan jag ana att det är till olivia du ska bjuda gottgott på och jag är inte lite svartsjuk -_-

2007-06-17 @ 21:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0