Konsten att skapa kris

Min vän från Göteborg är i stan. Tack gode gud. För ibland krävs inte många ord, bara rätt sort och så tvingas man ta ett nytt, djupt andetag och försöka gå ett par steg framåt i rask takt. Jag spelar en låt från Eldkvarns nya skiva, men byter igen. Den här låten. I tell you. Se inte nödvändigtvis videon, men lyssna.




Jag går in på Aftonbladets hemsida, där de räknar ner inför Victorias födelsedag. Stackars lilla sessan. Vill medierna ha en trettioårskris, gör de uppenbarligen allt för att skapa en. Nedräkning tillsammans med "vad har du hunnit med vid 30 och hur ville du egentligen att ditt liv skulle sett ut" -rubriker skapar mardrömmar.
Ett par timmar till och så är det en ny arbetsdag för mig och jag inser att jag borde sova nu. Ikväll ska jag verkligen krypa till kojs innan midnatt!

Ska bara lyssna en gång till. Kanske två.

---

Sinnesstämning: Ray LaMontagne, "Hold you in my arms"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0