Jag - en levande GPS

Till en ny stad och ny adress skulle P köra och möta syster 2. "Inga problem", sa hon. "Det är bara och ringa.."

Javisst. Men fint som snus, vore om hon hade mobilen med och påslagen.
Med teknikens under är man dock inte strandsatt bara för att man saknar adress och vägbeskrivning till den än så länge okända platsen.
Nej, P ringer till mig och frågar om jag möjligtvis vet den nya adressen. Det gör jag och med hjälp av eniro.se, lyckas jag guida honom ända fram till dörren. Men det som tekniken inte kan ge mig, är det jag velat se mest. Deras min när det ringer på dörren och de upptäcker vem det är. Och hur syster 2 plötsligt kommer komma ihåg att det var något hon glömt.

---

Sinnesstämning: Sheryl Crow, "The First Cut Is The Deepest"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0