En flygresa från värmen

En flygresa och niotusen, för att vara exakt.

Det var på lunchen, när vännen lämnat ett meddelande på mobilsvaren, som glatt berättade om solen, värmen och avkopplingen, som jag tänkte slå slag i saken och köpa mig en resa.
Sagt och gjort, jag promenerade - näe jag sprang, det regnade ju som spön i backen - ner till en av stadens resebyråer, dit jag brukar vända mig när jag vill fly landet ett tag.
Jag konstaterade snabbt, föga förvånande, att de fanns fler som ville fly landet, så jag fick helt enkelt slå mig ner och vänta på min tur. 
När det äntligen blev min tur tänkte jag i min enfald att "det här går nog snabbt", men då priset för en flygstol tur och retur var betydligt mer än jag tänkt mig, får jag nog ta mig en funderare. Kanske lovar smhi sol snart?

---

Sinnesstämning: Saïan Supa Crew, "Il faut que ca cesse"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0