Det fanns en tid...

Det fanns en tid då jag var anställd av landstinget och då jag vid denna tid på dygnet skulle sova, men mina natugglevanor för det mesta stoppade mig.
Det fanns en tid då inte ens den mest långrandiga bussresa och mest melankoliska sångtext, kunde hindra mig från att ana solen bakom de mörka molnen och höra fåglarna kvittra.
Det fanns en dag då mobilen vibrerade till, vid en okristligt tidig tidpunkt, jag fiskade upp den från botten av väskan på bussätet bredvid, för att läsa det finaste sms:et... Min vän hade vaknat till, långt före alla andra och skickade iväg ett mess med en omtanke och en önskan om en bra dag. 
Det är dagar då högsommaren regnar bort utanför fönstret, Ray LaMontagne sjunger med sin spruckna stämma, som jag tar min tillflykt, tillbaka till långa bussresor och varma sms.

---

Sinnesstämning: Ray LaMontagne, "Three More Days"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0