Med mitt huvud mot min systers axel

När jag sätter mig i passagerarsätet bak i bilen ikväll, med magen full av god julmat, är det som att flyttas sjutton år tillbaka i tiden.

Varje år åkte vi till Skärshult för att tillsammans med sysslingarna hugga gran, äta mycket mat, fråga killarna om vi fick vara med o leka (vi nöjde oss aldrig med nio nej) och äta lite till.
När mörkret lagt sig för länge sedan och det började imma på rutorna av allt sorl, var det dags att dra sig tillbaka. Utanför glittrade snön i ytterbelysningens sken och varje andetag bildade stora moln från våra små munnar. Vi suckade, var trötta och ville helst sova. Pappa startad bilen och satte fläkten på högsta effekt. Min syster och jag huttrade en aning, gnällde lite och tryckte oss sedan tätt mot varandra.

Så småningom var bilen behagligt varm, men då sov vi redan, systern och jag.
Med mitt huvud vilandes mot hennes axel.

---

Sinnesstämning: "Kent, Stanna Hos Mig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0