Fjorton dagar kvar...!?

I vanliga fall sätter jag mig ner och fingrarna smattrar på tangentbordet, som på beställning. Alltid finns det väl något att skriva om och gör det ändå inte det, finns det i alla fall oftast något trams att återberätta. Men inte idag. Ingenting. Nada.
Kanske vet jag inte i vilken tråd jag ska börja reda i  - kanske ligger det närmare sanningen att det finns så mycket att berätta om. Men ändå. Nada.

En av julklapparna är öppnad lite i förväg och Peter LeMarc sjunger rakt ur hjärtat och in i min verklighet. Jag nickar instämmande till de klockrena meningarna och ler lite för mig själv, åt mig själv - här sitter jag och nickar nostalgiskt för mig själv, som en annan pensionär. Suck.

Mina kära vän har precis gått. I så många år har vi diskuterat livet, kärleken och sorgen. Sippat drinkar, sett filmer, skolkat från franskalektioner, provat otaliga outfits, lyssnat på de där speciella låtarna.
Idag är det fjorton dagar kvar. Det är inte utan att det känns.

Ja, det  är kanske därför det stavas s k r i v k r a m p..?

---

Sinnesstämning: Peter LeMarc, "Starkare Än Ord"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0