Tvångstankar 700 meter upp.

Jo, det var ju det här med den ljuvliga ballongfärden. För det var sannerligen någon speciellt, det där att i en korg 700 meter upp i luften passera fastlandet, bron och gå ner bortanför Ölands djurpark. Att se Kalmar i dagsljus, peka ut husen där folk man känner bor, åka högre, lägre, se Kalmar när gatljusen tänds och det börjar skymma. Jag slöt ögonen, andades in den rena luften och behöll den vackra bilden av öland på min näthinna.
Vi passerade den högsta punkten på Ölandsbron och min syster sa "Se där - det du brukar prata om...!" och vi log.
Jag vände mig till henne och viskade "Har du också tvångstankar, så som Vad skulle hända om jag hoppade nu. Eller om jag lutade mig över - skulle jag trilla-tankar?" Hon nickade och jag tror det var någon slags sjuk samhörighet. För när jag berättade för P om dessa tankar idag, var hon nära att köra iväg mig till det stora huset med ett stort, rött kryss på. Javisst.

---

Sinnesstämning: Maia Hirasawa, "Still June"

Kommentarer
Postat av: Anonym

vaddå
tänker inte alla så?:O

2007-08-07 @ 21:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0