Om ni såg mig nu...

..Håhå, vad ni skulle le. Lägga huvudet på sne, kanske skratta till en aning.
Där diskar jag, i pyjamasbyxor och den nya klänningen med musiken på högsta volym och ibland klämmer jag i, så där ända från tårna.
Efter det ringer jag min vän som jag lyckats missa hundraelva samtal från, hon frågar vad som var bäst på min födelsedag. En lång utläggning följer, där jag förklarar att jag inte kan säga vad som var bäst, men att jag gärna delar upp det i olika kategorier..? Det blir tyst i luren, jag ser framför mig hur hon lagt ifrån sig luren medan hon förbereder sin lediga-dag-frukost, jag pratar på, intalar mig själv att hon faktiskt lyssnar. Fast det är farligt tyst.
Slutligen kommer jag till vad som var roligast på min födelsedag. "Det får nog bli när jag fick ett så himla sött sms från min kusin", säger jag och min vän frågar vad jag skrev tillbaka. "Jag skrev inte tillbaka", svarar jag. "Jag ringde upp och bad honom hålla för öronen, nu när kalmar skulle köra över djurgården".
När jag kikar till i spegeln på väg till badrummet tycker jag mig kunna skymta en början till två slags djävulshorn i pannan.
Förlåt, kära kusin. Jag är givetvis mycket glad för ditt sms. Pusspuss.


---

Sinnesstämning: Clap Your Hands Say Yeah - "In This Home On Ice"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0