Ni kan väl knappast klandra mig?

Ni kan väl knappast klandra mig för att jag inte orkar, om jag berättar för er att jag blev brutalt väckt, kaffekokaren gick sönder, mobilen likaså.. Det var 35 grader varmt i butiken, där en unge idag hade sönder diverse glasting, samt dörren(!), allt medan föräldrarna stod och tittade på! Det hela utspelade sig naturligtvis efter ordinarie stängningstid.
När jag sedan trodde att det skulle vända, då jag fick sällskap och vänliga ord på vägen hem, blev jag plötsligt påmind och fick en aning ont i hjärttrakten...
Ja, då kan ni väl knappast klandra mig för att jag inte är på partyhumör...? Att jag hellre vänder mig till självömkan, varm choklad och en god bok...
Om ni ändå - trots allt - skulle försöka er på någon slags övertalningskampanj, säger jag bara att jag ska jobba tidigt imorgon. Det förstår ni..!?

---

Sinnesstämning: Tomas Andersson Wij, "Vissa Dagar"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0