Kanonkalas.

Visst var det charmigt. E:s syster fyllde arton och det bjöds på middag i det gula huset i Berga. Trodde jag. Är man arton år vill man väl inte ha middag!? Nej, det var hejhej, puss på kinden, mat (och god mat - för all del!), folköl från kylen till festdeltagarna, medan vi - systerns vänner - drog oss tillbaka och stilla beundrade detta tonårssläkte. Inte så olikt vår årskull, men ändå. Avlägset.
Samtalsämnena på altanen handlade om killarna med bakochframvänd keps, medan vi med en brokig samling vuxenpoäng, satt i soffan och diskuterade L:s resa till det stora landet i väst, E:s videoinspelningar och min eventuella talang att prata skånska. Sa jag att jag kom från Lödderup?
Allt eftersom timmarna passerade, gjorde tröttheten sig påmind och för ett ögonblick hade vi precis samma humor som våra fjortonåriga systrar. Pubertalt, javisst.. Hua!

---

Sinnesstämning: Sahara Hotnights, "Getting away with murder"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0