En bra start på dagen

Jag borde ha sovit ut. Ja, jag borde ha ställt klockan på en orimligt sen tid bara för att veta att jag kommer vakna innan den ringer. Men så blev det inte. Eftersom som jag är lite utav en mästare i att boka upp varje ledig sekund, krävdes det tidig uppstigning även denna morgon. Men det gör ingenting. Det regnar inte och jag har faktiskt en liten stund innan jobbstarten.

Återupptäckt Moneybrothers To Die Alone. Det är en bra sak att låta skivorna ligga och vila ett tag. Plötsligt återupptäcks magin i låtarna, som gjorde att jag fastnade för skivan från första början. Man blir häpen över hur man kunnat låta detta vackra ligga i dvala och tar igen förlorad tid, med ett leende på läpparna.

En gammal klasskompis ska flytta till en etta i stockholm, på tretton kvadrat. TRETTON. Jag har uppskattat storleken i realiteten nu.. Ojojoj...

Nähä, lite frukost och sedan jobb.

---

Sinnesstämning: Ani DiFranco, "You Had Time"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0