Vad säger horoskopet?

Väckarklockan ringer inte, jag vaknar yrvaket upp, stressar in i duschen och vidare ut i köket. Ingen fil. Ytterst lite havregryn kvar, men det räcker till en portion. Sätter på kaffet och stressar runt som en galning för att ta igen den där tiden jag missade, när klockan inte ringde (vilket för övrigt är en befängd idé - när man stressar förlorar man det mesta.)
Samlar ihop allt jag ska ha med mig och ska hälla upp en kopp kaffe som jag får dricka på stående fot innan jag måste till bussen. Sladden till kaffebryggaren var urdragen och inget kaffe är bryggt.

Tanken slår mig att vissa dagar borde man bara stanna i sängen, men tar ändå och promenerar - eller, rättare sagt  småspringer - till bussen.

Och så plötsligt vänder det. Busschauffören ler, dagisbarnen har tagit plats längst bak och deras bubblande skratt smittar av sig och mp3:n är fylld med ny musik. Jag hinner till jobbet, väl där brygger jag gott kaffe, jag har trevliga kunder och pratar med syster 1 om bion ikväll.

Vilken härlig twist dagen fick!

---

Sinnesstämning: No Doubt, "Sunday morning"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0