Som terapi eller terapi behövs?

Jag ville skriva om det här, när det publicerades i det lokala bladet, men hittade ingen länk då men nu finns den där och ni ska få en liten reflektion.

Igår anlände bussen försent till centrum, jag kliver på och vill betala för att åka in till stan, då busschauffören säger:
- Du får vänta, jag måste röka.

Han går ut och röker och bussens försening blir ännu mer påtaglig.
Om bussbyte med kort om tid eller bara ett viktigt möte stått på min agenda, hade jag stressat upp mig betydligt mer.
Och sen lukterna. Japp, precis. Lukterna - inte dofterna. I en fullsatt buss finns alltid de som inte duschat under den senaste veckan, som luktar stekt mat, alkohol och cigarettrök...

Mycket är kollektivtrafiken, men sällan terapi.

---

Sinnesstämning: Niki Khan, "Bliss"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0