Oskrivna lagar

Igår kom mammas kusin in till jobbet, växlade några ord, stoppade in en prilla under läppen och frågade:
"Vill du ha?"
Förutom att min första reaktion var usch, blä, fy, kunde jag inte låta bli att fundera över hur det sett ut om jag i butiken stått och servat kunder med en prilla under läppen. Aldrig att det skulle hända. Men ändå.

De oskrivna reglerna fascinerar mig. Ta filmen "Tillsammans", där han står och viftar med benet vid säkerhetslinjen vid högvakten, skrikandes "Luften är fri, luften är fri". Så otroligt träffande.

Vad skulle hända om samma sak inträffade vid linjen, vid bankomaten. Psyk, nästa.

---

Sinnesstämning: Janove Ottesen, "Forget about Me"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0